Wednesday 8 February 2017

Penganjur batal segmen bikini selepas dibantah PAS


Posted on Wednesday, February 08 @ 17:04:40 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu


Berita

PETALING JAYA: Penganjur pertandingan model fotografi hari ini terpaksa membatalkan segmen berbikini berikutan bantahan sayap Pemuda PAS.

Pertandingan Supermodel Antarabangsa Malaysia 2017 – Bikini Photography Contest (BPC) yang menampilkan 20 peserta berbikini akan diadakan di sebuah resort di Bangi, Selangor, tetapi menerima bantahan daripada Pemuda PAS Serdang, yang berkata ia menjejaskan nilai hidup majoriti pendudukannya adalah Islam.
Pada Facebook rasminya, penganjur acara I Creative Event mengumumkan segmen berbikini bagi acara itu “secara rasmi dibatalkan”, tetapi enggan mengulas lanjut ketika dihubungi FMT.



Beberapa keping gambar model berbikini yang dimuat naik di laman Facebook itu juga dikeluarkan.
Semalam, Ketua Pemuda PAS Serdang Rosli Jusoh berkata pertandingan itu tidak mencerminkan status Bangi sebagai “Bandar Ilmu”.

“Kami menyeru semua pihak berautoriti menggunakan segala peruntukan undang-undang yang ada bagi menghalang program BPC ini, khususnya Kementerian Pelancongan & Kebudayaan, kerajaan negeri Selangor, Jabatan Agama Islam Selangor dan Majlis Perbandaran Kajang, mengikut segala akta dan garis panduan yang berkaitan.,” katanya.


“Kami menyeru semua NGO Islam, jaringan masjid dan surau, gerakan mahasiswa serta persatuan belia di Selangor dan sekitar Bangi untuk menyatakan bantahan secara kolektif bagi menghalang pengajuran program yang tidak bermanfaat ini.”

No comments:

Post a Comment