Saturday 25 February 2017

ADAKAH NAMA ANDA TERCATAT (TERUKIR) DALAM PENDAFTARAN MILIK ALLAH?


Kisah seorang persara (bukan group ini) bermusykil seorang Ustaz:
"Ustaz. Mengapa saya merasa bosan dengan hidup saya yang begini-gini juga? Terus hambar, tak tentu arah dan tak ada nikmatnya. Bosan saya Ustaz! Saya ingin bahagia tapi kenapa susah sangat utk mendapatkannya?"

Ustaz pun menjawab: "Ooooh... Mungkin dimasa ini Allah juga sedang bosan dengan tuan."
"Allah bosan dengan saya? Maksudnya bagaimana Ustaz?"
Ustaz menjelaskan: "Mungkin Allah telah letih mencari tuan, namun tuan tak pernah ditemui dimana-mana.



- Dicari diantara kumpulan solat Dhuha tak ada.
- Dicari diantara kumpulan solat Tahajjud tak ada.
- Dicari diantara kumpulan puasa sunnah juga tak ada.
- Dicari diantara kumpulan yg sering bersedekah, juga tak bertemu.
- Dicari diantara kumpulan Tadarrus Al-Qur'an, tuan juga tak ada disana.
- Dicari diantara kumpulan orang orang melakukan ibadah Umrah, namun niat tuan pun belum ada.
- Dicari diantara orang2 yang khusyuk solatnya, tak ada.
- Dicari dimajlis Maulidur Rasul dan majlis Selawat tak ada.
- Dicari diantara yang menuntut ilmu agama pun tak ada.
Allah SWT nak mencari tuan dimana?
Cuba tuan beritahu?
Maka menangislah si persara sambil mengusap air matanya lalu beristighfar berulang kali.
Segeralah kembali kepada Allah. Dekatkan dirimu pada Allah. Hanya Allah SWT sahaja ZAT yang boleh menenteramkan hidup kita.
PASTIKAN NAMA KITA SENTIASA TERTULIS DALAM DAFTAR YANG DISEBUT.
Selamat berjuang saudaraku.
In shaa Allah... Allah akan kurniakan rahmat bagimu.

No comments:

Post a Comment