Saturday 29 April 2017

Makin bangga jika paling kuat menentang Islam

Abdul Hadi Awang


ALOR SETAR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan rasa kesal beliau terhadap beberapa kalangan parti politik di Malaysia.

Menurutnya, ada diantara mereka yang berlumba-lumba menjadi penentang agenda untuk meninggikan syiar Islam di kalangan masyarakat Islam di negara ini.

"Mereka saling cabar-mencabar siapa yang lebih dahulu, dan paling kuat menentang syiar Islam seolah ia menjadi satu kebanggaan baru zaman ini. Ini yang kita kesalkan," katanya ketika ucapan dasar dan Perasmian Muktamar Pas kali ke -63 di Kota Sarang Semut.

Tambahnya lagi, jika dibiarkan perkara ini berlanjutan, ia akan mendatangkan ancaman pada masyarakat.


"Tindakan ini secara berterusan bakal menjadi ancaman terbesar kepada keharmonian dan kebebasan hidup beragama yang dinikmati di Malaysia yang menjadikan 'Islam sebagai agama persekutuan'," katanya lagi.

Sementara itu, Abdul Hadi menekankan supaya masyarakat juga tidam terus hanyut dengan politik moden yang meminggirkan al-Quran dan sunnah.

"Ada umat Islam yang terlalu teruja hingga tidak sedar menjadi biduk di papan catur yang dipergunakan oleh kalangan yang mempunyai agenda tidak baik terhadap umat Islam," tambahnya lagi.

No comments:

Post a Comment