Sunday 9 April 2017

Dua dalang di sebalik konflik Asia Barat



PERCUBAAN zionis untuk melakar peta baharu Asia Barat melalui projek ala-ala Sykes Picot masih berlangsung hingga kini. Sewajarnya kita melihat permainan ini sekurang-kurangnya bermula selepas peristiwa 9/11 yang menjadi picu kepada kempen Islamphobia secara besar-besaran.
Kenali arkitek syaitan
Bernard Lewis
Merupakan orientalis British, menganut ajaran Yahudi. Bersama gerakan zionis. Mempunyai kerakyatan AS. Berkhidmat dengan Pentagon pada zaman Bush Sr. dan Bush Jr.



Bernard Lewis merupakan nama yang cukup penting sebagai arkitek kekacauan politik Asia Barat hingga ke hari ini.
Pada 1983, beliau telah mengadakan persidangan rahsia, membentangkan fail perancangan jangka masa panjang untuk Asia Barat.
Cita-citanya mahu memecahkan negara-negara umat Islam Asia Barat, tidak lain melainkan demi survival Israel dan misi pengukuhan Israel Raya yang dianggap semakin suntuk.
Taktik menyalakan konflik bangsa dan mazhab disusun rapi demi melihat perang saudara berpanjangan berlaku.
Dalam fail tersebut, Mesir dan Sudan dibahagi empat. Iraq dibahagi tiga. Syria dibahagi empat. Lubnan dibahagi lapan. Banyak lagi pembahagian yang dilakarkan, yang sukar untuk penulis terangkan di sini.
Natan Sharansky
Seorang Yahudi Russia yang berpindah ke Israel. Pernah menjadi menteri kabinet Ariel Sharon untuk satu sesi.
Dalam laporan New York Times, Bush dilaporkan telah berkata: “Jika kalian mahu memahami politik dasar luar saya, maka bacalah buku Natan Sharansky. Melalui tulisannya, kamu akan memahami dasar AS yang sedang dilaksanakan hari ini”.
Sharansky cukup terkenal dengan bukunya, The Case Of Democracy yang ditulis pada 2004. Beliau turut mengemukakan formula yang sama dengan Lewis Bernard, iaitu menjadikan polemik mazhab dan kaum sebagai pencetus kepada perang saudara di Rantau Asia Barat.
Strategi pecah dan perintah
Kita jangan menganggap taktik tersebut telah lapuk. Ia masih valid dipraktiskan oleh musuh dan cukup berkesan, memandangkan umat Islam masih lena dan cukup gemar mempercayai provokasi.
Menjadi pengikut zionis tanpa sedar
Di kalangan umat Islam yang masih gemar bertelagah permasalahan mazhab, secara langsung menjadi faktor kejayaan idea Lewis Bernard dan Natan Sharansky. Bahkan secara tidak langsung menjadi hamba kepada dua syaitan tersebut untuk memangsakan umat.
Walau apapun, sikap fanatik mazhab hanya membuka ruang kepada zionis untuk membaham umat dan bumi umat Islam.
Demi Israel Raya
Apa yang berlaku hari ini cuba diusahakan berlarutan hingga tahun 2020. Projek mega untuk mengukuhkan Israel ke arah Israel Raya idaman mereka.
Dalam keghairahan kita mengikuti konflik demi konflik, tanpa sedar kita telah terlepas pandang apakah nasib Palestin.
Sepatutnya kita jadikan al-Quds sebagai fius penilaian kita. Jika sesuatu itu merugikan al-Quds, pasti ada sesuatu yang tidak kena.
Kesedaran Kita
Berapa kali umat Islam ditipu. Menjadi lurus kerana emosional dan meninggalkan panduan wahyu. Menjadi masalah hari ini, segelintir umat Islam yang lurus bendul menganggap kononnya musuh Islam pun turut lurus bendul seperti mereka. Tidak mahu jadi paranoid katanya.
Akhir sekali ramai yang lebih memilih untuk tidak mempercayai pembongkaran strategi-strategi musuh ke atas Islam, sungguh pun ia adalah fakta-fakta konspirasi.

No comments:

Post a Comment