Monday 13 March 2017

'Saya Tidak Berdebat Dengan Orang Islam' - Zakir



Berita


SHAH ALAM: Pendakwah terkenal dunia, Dr Zakir Naik menegaskan, beliau tidak akan berdebat dengan orang Islam.

Beliau berkata demikian berikutan cadangan Pegawai Khas Pejabat Penasihat Perdana Menteri, Datuk Dr Fathul Bari Mat Jahaya, menawarkan diri untuk mengatur pertemuan antaranya dengan peguam, Siti Kasim.

“Saya boleh berdebat, tetapi bukan dengan orang Islam. Saya sedia berdebat dengan orang bukan Islam atau orang Islam yang jelas munafik.



“Ramai mahu berdebat dengan saya, tetapi saya tegaskan prinsip saya adalah tidak akan berdebat dengan orang Islam,” katanya, semalam.

Dr Zakir berkata, beliau tidak mengenali Siti Kasim, tetapi percaya wanita itu seagama dengannya.

Terdahulu, Siti Kasim, menerusi status laman sosial Facebooknya berkata, debat yang diusulkan itu hanyalah satu cabaran yang tidak sepatutnya dikeluarkan.

Menurutnya, mengapa hanya dia dan Asiah Abdul Jalil disebut untuk berdebat sedangkan, dalam saman itu terdapat 19 orang mengutarakan perkara sama.

Sementara itu, Asiah dalam satu komen Facebooknya menolak berdebat dengan Dr Zakir kerana katanya, ia akan sub judice terhadap kes sivil saman dikemukakan pihaknya bersama-sama 19 individu yang lain.

Siti Kasim bersama 18 orang, termasuk Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy, fail saman terhadap Kerajaan Malaysia kerana mendakwa melindungi Dr Zakir.



- Sinar Harian

No comments:

Post a Comment