Tuesday 14 March 2017

Islam Bukan Agama Keamanan – ADUN Batu Uban



Berita


DAKWAAN seorang wakil rakyat dari parti pembangkang yang menggambarkan ‘Islam bukan agama keamanan’ ternyata memakan diri apabila kenyataan tidak berasas itu dipersoalkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Menerusi perkongsian di Twitter, Khalid meminta individu berkenaan, Raveentharan Subramaniam yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR Batu Uban agar tampil untuk menjelaskan apakah maksud dan tujuan sebenar dia mengeluarkan kenyataan berbaur provokasi agama itu.


“Panggil penama di bawah dan minta dia jelaskan apa yang dimaksudkan dengan kenyataan ‘Islam was never a religion of PEACE’,” tulisnya.

Gerun dengan kenyataan Khalid, ADUN Batu Uban itu dengan segera memadam status berkenaan dan segera menggeluarkan kenyataan permohonan maaf secara terbuka di laman Facebook.
Menurutnya, beliau tidak bermaksud untuk menuduh dan menyinggung sahabat-sahabat Islamnya namun sebagai mengecam kenyataan yang dikeluarkan oleh pendakwah antarabangsa, Dr. Zakir Naik, berhubung kenyataan “pengkritik saya adalah pengganas” yang diutarakan Zakir menerusi artikel yang dikeluarkan Malaymail Online.
Terdahulu, Raveentharan mengeluarkan satu kenyataan dalam berbahasa Inggeris berbunyi “Firstly Islam was never a religion of PEACE” kira-kira dua jam yang lalu.

Kenyataan itu mengundang kecaman orang ramai di mana Raveentharan dilihat sebagai mengambil kesempatan untuk melakukan provokasi agama dan bersifat memecah belahkan keharmonian penduduk di Malaysia.
Malah, segelintir pemerhati politik turut melabelkan ia sebagai kenyataan dari ‘puak’ Pakatan Harapan yang diketuai DAP untuk meneruskan agenda dalam menghasut rakyat.

- mynewshub.cc

No comments:

Post a Comment