Tuesday 23 May 2017

Betulkah kristian evangelis tak apa?



Pendapat

Disebabkan kemahiran orang orang kafir,orang orang Islam turut terpedaya dengan pendekatan lunat yang digunakan kristian Evangelis.

Atas sebab itu, salah seorang pensyarah university milik penuh kerajaan Malaysia suatu masa dahulu pernah berkata, kristian Evangelis tak apa. Bermakna yang selain itu tidak boleh. Evangelis tidak berbahaya.

Penulis boleh sebut nama pensyarah tersebut. Tapi kali ini, dalam rencana ini penulis tidak akan tulis nama orang berkenaan.

Pada hal Allah sudah beritahu yang kafir ini tidak sekali kali akan redha dengan Nabi Muhammad SAW dan Islam.Lebih tepat mereka adalah musuh Allah Subhanahu wataala.

Tidak kisah apa nama sekalipun. Pokoknya mereka kafir, kecuali kafir zimmi dan kafir ahlu kitab yang patuh dan berpegang teguh dengan ajaran Taurat dan Injil.

Kristian Evangelis membuat pengakuan yang mereka bepegang teguh dengan kitab Injil yang wajib di imani orang orang Islam.

Mereka hamba Tuhan juga. Sama macam orang islam hamba Allah. Hamba Tuhan dengan hamba Allah tidak sama, kerana Tuhan Evangelis bukan Allah. Ia tiga dalam satu.

Ingat, orang Islam juga ada yang bukan hamba Allah, tetapi mereka menjadi hamba Syiatan. keHidupan mereka tak ubah macam orang kafir, pada hal Allah sudah pesan jangan jadi macam kafir dan jangan sekali ikut kafir.

Kristian Evangelis ini digelar sebagai penginjil.Bermakna kitab yang mereka pakai adalah kitab Injil ( Alkitab) bukan lagi kitab Bable yang telah diubah dan diseleweangkan banyak kali dengan pelbagai jenama.

Disebalik itu, yang sangat pelik masih ada orang orang Islam yang banyak ilmu pengetahuan Islam boleh berkata, kristian sudah tidak memusuhi Islam lagi.

Maaf cakap. Penulis boleh sebut nama nama mereka itu. Akan tetapi dalam rencana ini penulis tidak akan sebut nama mereka yang terpedaya dan terpesona dengan pendekatan lunat kristian Evangelis.

Kristian Evangelis mengatakan Tuhan mereka sama dengan Tuhan orang orang Islam.Pada hal itu ada suatu tipu daya.

Betul kristian Evangelis mengatakan Allah tuhan mereka, tetapi Tuhan mereka tidak sama dengan Tuhan Allah.God bukan Allah.Allah Esa. Tuhan Evangelis tiga juga.

Tuhan Allah yang dikatakan itu telah di tiga kan, sedangkan dalam Islam Allah itu Esa. Tidak sekali kali jadi tiga sepertimana pemahaman kristian.

Macam mana seorang pensyarah beragama islam dan agamawan Islam boleh percaya dan terpedaya lantas mengatakan kristian Evangelis tak apa. Boleh. Dan kristian tidak memusuhi Islam lagi.

Pada hal Allah telah mendedahkan tipu daya orang orang kafir yang syak ragu ragu dan hasad dengki dengan Nabi Muhammad SAW umatnya di dalam Al Quran satu persatu.

Yang peliknya, masih ada yang percaya dengan orang orang kafir dan ragu ragu dengan pemberitahuan Allah yang diwahyukan kepada Nabi Mohammad SAW mengenai sikap dan perangai mereka (kafir) itu.

No comments:

Post a Comment