Thursday 2 August 2012

PENGHINAAN TERHADAP NABI ALLAH MUSA DI DALAM SUKAN OLYMPIX


Gambar di atas: Dikatakan bahawa Nabi Musa dihanyutkan oleh ibunya di Sungai Nil kerana bimbang akan tentera Firaun yang akan membunuh mana-mana bayi lelaki yang lahir pada masa itu.


Sukan Olympix kali ini sungguh hebat, hebat dengan acara sukannya di samping hebat kerana berjaya menjadi pentomen keagamaan terbesar di planet bumi.Apa tidaknya, persembahan acara keagamaan Yahudi telah dipersembahkan secara live dan dapat ditonton oleh 1 billion penduduk planet bumi secara serentak.Hal ini tidak pernah berlaku sebelum daripada ini. Kalau hendak diucapkan tahniah kepada pengajur rasanya tidak salah kerana berjaya mempersembahkan pentomen keagamaan kepada penduduk bumi di dalam situasi manusia ramai yang membenci agama dan cenderung menjadi atheis.Walaupun yang dipersembahkan itu satu yang berkait dengan kepercayaan Yahudi paling tidak diharapkan selepas daripada ini manusia akan mengenal siapalah yang dimaksudkan dgn bayi yang dihanyutkan dan sebagainya.Semoga akhirnya mereka akan menemui kebenaran dan memeluk agama suci Islam.

Yahudi tetap Yahudi iaitu bangsa yang suka menolak kebenaran. Cuma yang kita kesalkan sangat ialah banyaknya Di dalam persembahan tersebut secara terang-terangan mereka telah cuba melakukan penyelewengan fakta. Sebagai cth: Mereka cuba mengambarkan Nabi Musa sebagai seorang tukang sihir dan bukannya Nabi.
 Dikatakan ketinggian Nabi Musa adalah 40 hasta.


1 HASTA = 45.72 CM
40 HASTA = 1828.8 CM
1828.8 CM = 18.2 M


Berdasarkan fakta sejarah Yahudi sewajibnya berbangga dan bersyukur dengan Nabi Allah Musa A.S Nabi Allah Musa dengan Mukjizat tongkatnya telah berjaya membelah laut dan seterusnya telah menyelamatkan mereka (Bani Israel) dari kekejaman Firaun. Kalau tidak kerana Nabi Allah Musa saya yakin seluruh zuriat dan keturunan Yahudi  sudah tidak ada lagi di muka bumi ini.Tapi sememangnya jenis bangsa Yahudi, mereka tetap  kufur dengan nikmat Allah dan kebenaran.
Bagi saya pentomen tersebut lebih kearah merosakan kefahaman manusia terhadap agama. Bahkan sekiranya diteliti lebih mendalam berkemungkinan mereka cuba menonjolkan konsep "satanisme' dan penghinaan kepada Islam seca keseluruhan. Kita memohon perlindungan daripada Allah SWT dari fitnah golongan orang-orang yang terkutuk tersebut.

No comments:

Post a Comment