Wednesday 18 January 2017

Cuba ruqyah rahim sang ibu


https://www.islampos.com | .


Sebelum Operasi Caesar, Cuba Ruqyah Rahim Sang Ibu, Boleh Jadi Ada Gangguan Jin

Pernahkah anda merasa ada gangguan jin dalam diri anda? Setiap manusia pasti telah diganggu oleh jin. Bahkan, meski dia beriman sekali pun. Sebab, setan telah berjanji akan merosakkan keimanan seseorang. Sehingga, kita tidak lagi taat dan patuh pada perintah Allah Subhanahu wa Ta'ala dan berada di jalan yang salah.

Hanya saja, gangguan jin ini tidak dapat dirasai oleh kebanyakan orang. Sebab, jin mengganggu bukan cara merasuki tubuh manusia saja, sehingga ia kerasukan. Tetapi, ia akan mengganggu melalui hal-hal penting dalam tubuh manusia, sehingga manusia mengalami sakit di raga dan jiwanya.





Dilansir dalam ummi-online.com bahawa Ustaz Zulkifli Muhammad Ali, LC, MA dalam salah satu ceramahnya mengingatkan para muslimah mengenai gangguan setan ini. Bahkan salah satunya adalah di saat seorang wanita akan bersalin, gangguan kerap dijumpai.

Sering kali para wanita merasa kesulitan pada masa akan bersalin. Entah kerana keadaan bayi songsang, terlilit tali pusat, terasa sakit yang luar biasa dahsyat. Sehingga banyak yang menyerah untuk melahirkan normal dan lebih memilih untuk operasi caesar.

Padahal ternyata, sebelum memutuskan caesar, ada baiknya cuba meruqyah perut / rahim sang ibu terlebih dahulu. Banyak yang mendapatkan kemudahan setelah diruqyah. Sehingga tak perlu mengalami operasi caesar yang pemulihannya tentu lebih lama dan lebih sakit daripada persalinan normal.

Bukankah banyak ibu yang pasca caesar mengalami kesakitan luar biasa di bekas luka pembedahan? Atau stres yang lebih lama berbanding mereka yang melahirkan normal. Bahkan rasa sakit dan tekanan tersebut boleh mempengaruhi 'kasih sayang' yang diberikan sang ibu pada bayinya.

Oleh sebab itu, sebelum memutuskan untuk operasi caesar, cuba mengusahakan agar meminta bantuan Allah melalui ruqyah syar'iyah. Caranya mudah, cukup membacakan ayat-ayat Quran sambil mengelus-elus bahagian perut tempat janin berada. Niatkan untuk meruqyah dan mengusir gangguan jin yang mungkin ada dalam rahim kita.

Ustaz Zulkifli menceritakan banyak muslimah yang awalnya dinyatakan bayinya kedudukan songsang, air ketuban sudah keruh, bayi stres, tekanan darah ibunya tinggi. Namun begitu dibacakan ayat-ayat ruqyah (Al Fatihah, Ayat Kursi, Al Ikhlas, Al Falaq, An Naas, dengan niat untuk meruqyah), alhamdulillah dengan izin Allah posisi bayi menjadi siap di jalan lahir, air ketuban menjadi jernih, tekanan darah ibu normal dan bayi tidak lagi stres

No comments:

Post a Comment