Friday 12 April 2013

Lima Peristiwa Paling Aneh Dan Pelik Dalam Dunia Yang Boleh Membuat Anda Ternganga



Peristiwa Paling Aneh Dan Pelik Dalam Dunia

Banyak peristiwa tidak masuk akal terjadi di sekitar kita, namun lima kejadian ini bakal membuat anda ternganga serta berkata bagaimana ia boleh terjadi. Ternyata lima perkara pelik ini benar-benar berlaku, seperti kembar tiga tapi berjarak umur hingga 11 tahun atau sekelompok tentera Taliban melatih kera untuk menggunakan senjata bahkan senapang AK-47.

Dinyatakan dari listsverse.com, peristiwa aneh dan unik ini berlangsung di luar akal sihat manusia pada umumnya. Kejadian ini pernah terheboh di seluruh dunia? Berikut ulasannya.

1. Kembar tiga yang berjarak usia 11 tahun


Ini mungkin peristiwa paling aneh sedunia pernah menimpa ibu yang berasal dari Kota Birmingham, Inggeris, bernama Lisa Sheperd. Dia melahirkan anak kembar tiga, namun bayinya terakhir terpisah jarak 11 tahun dari kedua kakaknya.

Ketiga anak itu bernama Bethany dan Megan lahir pada 1998, sementara di tengah kembar mereka Ryleigh baru muncul di dunia tiga tahun lalu. 

Menurut keterangan doktor yang menangani kelahiran kembar tiga itu, Bethany dan Megan mempunyai embrio kuat hingga boleh bertahan dan lahir tepat pada waktunya. Sedangkan embrio Ryleigh lemah hingga harus dibekukan 11 tahun dan akhirnya dia lahir pada 2010.

2. Tertembak di kepala dan baru tahu lima tahun kemudian


Seorang lelaki Jerman tidak disebutkan namanya ternyata tidak mengetahui jika dia telah tertembak di kepala pada malam tahun baru 2004 sebab sangat mabuk.

Lelaki itu baru menyedari sebuah peluru kaliber 0,22 tertanam di kepala pada 2009. Itu pun secara tidak sengaja saat dirinya pergi ke doktor dengan keluhan perut sakit. 

Dia mengakui pada malam itu seperti terhentam benda berat di kepala. Namun dia fikir bukan sesuatu yang sakit.

3. Taliban latih kera dengan AK-47


Kelompok tentera Taliban di Afghanistan telah menciptakan sepasukan mujahidin monyet. Para kera dan baboon ini dilatih dengan menggunakan senapang serbu AK-47 untuk menembak tentera Amerika Syarikat pada 2010.

Kejadian ini membuat banyak pihak bengong. Bahkan Perundingan Pertahanan Atlantik Utara (NATO) turut mengikuti menyelidiki kes ini.

4. Bayi selamat selepas terjatuh dari tingkat tujuh


Seorang bayi perempuan 15 bulan tidak disebutkan namanya selamat ketika terjatuh dari tingkat tujuh di sebuah Apartment. Dia beruntung kerana seorang lelaki dengan laju menangkapnya.

Bayi asal Ibu Kota Paris, Prancis, itu bermain dekat dengan jendela tanpa pengawasan sesiapa. Ketika dia jatuh lelaki yang menangkapnya melihat lalu berlari secepat kilat menyambar budak itu. Masa di sekitar tempat kejadian mengatakan lelaki itu adalah pemain rugby, permainan bola asal Amerika Syarikat.

5. Pramugara berhenti kerja saat pesawat ada di udara


Aksi ini sungguh aneh tapi benar-benar terjadi. Lelaki bernama Steven Slater berprofesional sebagai pramugara pesawat JetBlue melayani penerbangan antara negara bahagian di Amerika Syarikat memutuskan untuk berhenti dari pekerjaannya justeru di saat kapal terbang itu sedang berlepas.

Steven asal Kota Pittsburgh, Negara Bahagian Pennsylvania, membuka pintu darurat dan terjun terus menggunakan peluncur. Dia berhenti bekerja lantaran bertengkar dengan salah satu penumpang. Sebelum melakukan aksinya, dia terlebih dahulu mengambil pembesar suara dan memaki-maki penumpang tersebut.


    Lima Peristiwa Paling Aneh Dan Pelik Dalam Dunia Yang Boleh Membuat Anda Ternganga 10 out of 10 based on 10ratings. 10 user reviews.

    1 comment:

    1. Artikel yang sangat bermanfaat sekali, semoga artikel ini juga bermanfaat untuk orang yang sudah membaca.
      Cara Menghilangkan Jerawat
      .

      ReplyDelete