Thursday 5 September 2013

Aqidah Dan Kehidupan Siri 5: Ajaran Sesat Adalah Virus Ummah




Banyak ajaran sesat di Malaysia.Yg terus aktif antaranya al Arqam yg sekarang dikenal sebagai Global Ikhwan.Pengikut aktifnya dianggarkan 4000 orang. Itu belum lagi yg tersembunyi dan ahli keluarga mereka.Lain2 kumpulan banyak lagi termasuk yg hendak ceroboh Istana negara baru-baru ini.Semalan saya diMelaka juga dimaklumkan satu lagi kumpulan ajaran sesat muncul.Jawatankuasa Fatwa Negeri Melaka dah sahkan kesesatannya.


Sebelum ini Majlis Fatwa Kebangsaan MKI menegaskan fatwanya bahawa semua Syiah adalah sesat dan haram untuk diamalkan di negara ini. Kata KDN jumlah pengikutnya sudah 250,000 orang. Belum lagi sesat jenis geng Sister In Islam (SIS), golongan pluralis dan yg sejenis dengannya. Kalau dicampur semua pengikut kumpulan-kumpulan sesat  ini tak tahu ramai mana mereka sebenarnya.

Ajaran sesat adalah virus Ummah. Maknanya sekarang Ummah sedang diserang virus merbahaya dalam tubuhnya. Ibarat orang sedang diserang virus kanser. Virus kanser apabila menyerang seseorang ia akan terus hidup dan memusnahkan system pertahanan tubuh seseorang itu. Orang yg diserang Kanser lama kelamaan akan lemah dan mati.


Apakah Umat Islam di Malaysia akan terus lemah dan akhirnya menemui ajal sebagaimana pesakit kanser tadi. Masa akan menentukan! W'bagaimanapun sebagai orang Islam kita dilarang bersikap  mengalah tanpa berjuang Walau macammana parah penyakit yang dihidapi walaupun seganas kanser usaha mesti dibuat untuk berubat.Ubat perlu dicari.

Kalau tubuh yang sedang diserang kencing manis perlu dipotong untuk menyelamatkan tuan punya badan daripada mati, apasalahnya seluruh pengamal ajaran sesat ini dihapuskan hingga keakar umbinya untuk mengelakkan Negara dan umat Islam daripada hancur.

Siapa yang mesti dihapuskan dahulu. Mengikut kiraan saya Syiah adalah kumpulan yang mesti didahulukan untuk dihancurkan dan disekat pergerakkannya. Bagi saya Syiah  
adalah ancaman terbesar untuk  umat Islam di Malaysia buat masa kini dan masa hadapan

Dengan jumlah pengikut agak ramai  sekiranya dibiarkan ia akan memberi implikasi yang cukup merbahaya kepada Negara.Yang pasti akidah, perpaduan, sistem social dan keselamatan Negara dan umat Islam akan terjejas teruk. Tengok apa yang berlaku di Negara seperi Iraq, Yaman dan lainnya yang mempunyai pengikut Syiah yang ramai.

Antara ubat terbaik mengubat ajaran sesat terutama Syiah buat masa kini ialah penguatkuasaan undang-undang. Pertubuhan dan apa sahaja aktiviti yang menjurus kepada pengamalan Syiah hendaklah disekat dan dihapuskan. Markaz-markaz kegiatan Syiah hendaklah ditutup. Ketua-ketua kumpulan Syiah hendaklah dikenakan tahanan berdasarkan kesalahan yang dilakukan.

Usaha mengawal dan penguatkuasaan hendaklah melibatkan semua agensi kerajaan dan yang terbaik diketuai oleh Bahagian Keselamatan KDN sendiri. Dengan hanya mengharapkan Jabatan-Jabatan Agama Islam semata-mata untuk bertindak saya yakin ia agak kurang berkesan dan berkemampuan. Ini kerana bidang kuasa yang dimiliki oleh Jabatan-Jabatan agama adalah amat terbatas sama sekali. Apapun bertindaklah sebelum terlambat untuk berhadapan dengan kumpulan-kumpulan ini sebelum keadaan menjadi semakin parah.



No comments:

Post a Comment